Yoga

Meningen med yoga er å gi deg et bedre liv. Kunne du tenke deg mer styrke, bevegelighet og ro?frihet og glede? Få mer energi og frigjøre spenninger ? Yoga er holistisk (men ikke religiøs) – alle ting henger sammen. Yoga bygger bro mellom kropp og sinn, sinn og sjel og den individuelle og universelle sjel. Pusten er sentral. Yoga tar utgangspunkt i den enkelte samtidig som den gir også til andre ved  at en harmonisk person sprer positiv energi og fred i sine omgivelser. Vi har yoga på alle nivåer. Sett av tid til din helse.

Klassisk yoga er en  yogaform som vektlegger arbeidet med alle deler av en selv gjennom fysiske stillinger og øvelser, pusteteknikker, holdninger  og låser, renselsesteknikker, mental trening, avspenning og meditasjon. Klassisk yoga kan med dette variere fra en rolig, statisk til en aktiv, dynamisk praksis – med oppmerksom nærvær.

mer om yoga…

 Yoga 1 – nybegynner

Kurset passer for deg som vil lære grunnleggende yoga. Enkle fysiske stillinger ,pust,  enkel meditasjon og avspenning . Gir deg selv ro, fleksibilitet, styrker og økt kroppskontakt. Kjenn godfølelsen i hverdagen din og hvor deilig det er å gjøre enkle yogateknikker!

 Yoga for sirkulasjon og styrket immunsystem- for alle


For deg som ønsker å bedre din sirkulasjon og opprettholde god HELSE. Mage og tarmsystemet er i fokus. Vi vet alle at mye skjer i magen vår og hvor utrolig viktig det er at den er i balanse. Nå har jeg laget en time spesielt for dette.  Timen er aktiv. Puste øvelser, smidighet, fysiske øvelser, rotasjoner og avsluttes med kort avspenning.

 MediYoga – nybegynner 1 og litt øvet 2


Mediyoga er yoga form som passer mange, også de med fysiske eller psykiske begrensninger.  En myk meditativ yogaform med pusteøvelser, rolig enkle øvelser og meditasjon med dyptvirkende og terapeutiske effekter. Er du helt frisk kan MediYoga gi deg økt bevissthet, stabilitet, ro og balanse. Her påvirkes energien på alle plan. Denne yogaformen undervises kun av lærere med helsefaglig utdanning. Se egen link for mer informasjon under yoga.

 Yoga 2 – tema


En time for deg som vil å ha yoga i livet ditt, en fordypning- med alle elementer av yoga; fysiske øvelser, pust, avspenning, meditasjon/ mental trening. Vi har en periode med fokus på et tema før vi skifter over til et nytt emne. Det kan være pusteøvelser, energi, fysiske øvelser for feks.  en sterk rygg, få bedret sirkulasjon, nakken, mm. Vi bruker også ro til å være i en øvelse. Andre temaer kan være lyd (nada yoga), energier(chakra) eller tratak (lys) Kjenn hvor godt det er å gjøre yoga! For deg som har gjort yoga før.

 Yoga frisk- Helse Yoga. Morgenyoga for alle.


Start dagen godt og ta med deg godfølelsen resten av dagen! Kom og stress ned, lær deg å puste riktig samtidig som du styrker musklene. Effektiv trening. Fokus på stabiliseringsmusklatur (rygg, mage og bekken) og å løsne opp i nakke /skuldre. For nybegynnere og øvet.

 Yoga 1 – Medisinsk rolig

Timen består av enkle helsebringende yoga øvelser med åndedretts øvelser, mindfulness- oppmerksomt nærvær og avspenning. Du bedrer blodsirkulasjonen, styrker og tøyer muskler og ledd. Kjenn hvor godt det er med ny letthet i kropp og sinn! Åpent for alle.

 MediYoga- Medisinsk Yoga for stress og utbrenthet

Helgekurs i konsentrasjon
Et kurs for deg som er utbrent eller plages av stress, og som ønsker et verktøy for å håndtere situasjonen. Vi bruker både fysiske og mentale teknikker. Hva er utbrenthet? Hvorfor blir vi utbrent? Hva skjer i kroppen? Hvilke verktøy har Medisinsk yoga for å gi deg tilbake kraft og glede? Vi går også igjennom: Søvnvansker – hvorfor kan ikke kroppen sove selv om den er trett? Chakrasystemet – hvor sitter stresset og hvorfor? Serotonin – hva er det? Hva skjer i hjernen og hvordan påvirker SSRI-preparater oss? Kost og ernæring – Hvordan fungerer det ved utbrenthet?

 

Stress og Utbrendthet kurs- Medisinsk Yoga


En time med mentale og lette fysiske øvelser. Du kan gå rett på jobb! Gi kroppen din en god start på dagen. Med en myk begynnelse vekker du kropp og sinn. Du aktiverer og balanserer.

Strekkøvelsene får fart på blodsirkulasjonen, aktiverer leddvesken og får liv musklene. Konsentrasjon på pusten gir mental ro og en avspennende start på dagen! Meditasjon gir klarhet! Gi liv til kroppen og mer energi!Uansett hvilken jobb du har, møter vi alle på fysiske og psykiske utfordringer på arbeidsplassen. Monotone repeterende arbeidstillinger, mye sitting og stressende deadlines. Dette arbeidsmiljøet kan føre til at kroppen og sinnet tappes for energi og at blokkeringer kan oppstå. Yoga minsker effekten av stress. Bare noen enkle pusteøvelser kan forandre energinivået ditt med øyeblikkelig effekt.

Comments are closed.